Pompoensoep

In m'n vorige post beloofde ik het recept van de pompoensoep.
De soep was, al zeg ik het zelf héérlijk!
Dit heb je nodig:

Pompoen van ong 800 gram
150 gr worteltjes in plakjes gesneden
2 liter groentebouillon
1 kleine rode ui
1 teen knoflook
Komijnpoeder
Zout en peper
Room



De pompoen snij je doormidden en in parten.
Pitten en draden verwijderen en de stukjes in blokjes snijden.
Fruit het uitje en de knoflook aan in olijfolie.
Bouillon in de pan doen met de pompoen en wortels.
Ui en knoflook toevoegen en een beetje komijnzaad, dit 20 min laten koken.
De soep pureren met de staafmixer en op smaak brengen met zout, peper en komijnzaad.
Voeg als laatste een scheutje room toe.


Reacties

  1. Mmm die ga ik een keer proberen! Wist je dat de pompoen super makkelijk te snijden en schillen us als je m eerst 10 min in zijn geheel kookt? Dat scheelt erg veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee dat wist ik niet. Bij een grote pompoen een goed idee! Bij het formaat dat ik gebruikte vond ik het snijden erg meevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik dit wel ga proberen. Dank ook voor de tip van voorkoken... ik hoorde laatst dat de pompoen haast niet te snijden is. Dat hield me tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het erg meevallen, heb wel een scherp mes gebruikt ;)

      Verwijderen
  4. Je kunt 'm ook in 4 stukken op een ovenplaat met een klein laagje water een half uurtje in de oven zetten, dan snij je ook zo de schil eraf. Het was altijd een rotklusje, dus was erg blij met deze tip!
    Wij hebben het vorige week ook gegeten, maar je dochter vond het hier (ook) niet wat!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook een idee! Maar bij deze pompoen hoeft de schil er niet persé af, zo'n kleine oranje ronde pompoen, ken de naam niet :(

      Verwijderen
    2. En m'n dochter, tja, die houd echt het meest van de Hollandse pot, en dat is helemaal niet erg natuurlijk ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten