Gastvrij!



We love
Because He loves
We welcome 
Because He welcomed
We invite
Because He invited

Zomaar eens wat woorden over gastvrij zijn.
Onlangs zocht ik naar wat de Bijbel zegt over gastvrijheid.
Ik vond het mooi om te zien dat gastvrijheid gaat over het gehoorzaam zijn aan God.
Teksten hierover vind je in Rom.12:13: Leg u toe op gastvrijheid. 1 petr. 4:9: Wees gastvrij onder elkaar. Hebr 13:2: Vergeet de gastvrijheid niet,want hierdoor hebben sommigen zonder het te weten engelen geborgen.


Gastvrijheid kun je op veel manieren vormgeven maar het uiteindelijke doel is God eren en Hem gehoorzamen door anderen te dienen.
Als christenen zijn we geroepen om Bijbelse gastvrijheid te geven én het met vreugde in de praktijk te brengen. 
Gastvrijheid gaat niet over je huis 'showen' of je kookkunsten laten zien, of iemand te hebben om de avond op de een of andere manier mee in te vullen maar om écht om de ander te geven.

Een mooie spreuk die ik tegen kwam: 'Jesus did'nt run projects, establish ministries, or put on events; He eat meals'.
Door de hele Bijbel heen lees je dat er samen gegeten werd.
Samen eten verbindt!

Het is goed om onszelf zo nu en dan de vraag te stellen: Wie kan ik vandaag wat liefde geven, iemand die niets of niemand heeft en mij ook niets terug kan geven.



Reacties

  1. mooi! Maar ook best lastig soms. We zouden het veel vaker in de praktijk moeten brengen, maar ik merk bij mij dat ons huis af en toe ook echt een coconnetje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind jullie een voorbeeld in gastvrijheid! Kan ik echt van leren ;-). Mooie blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blogje zeg! En die 'zomaar wat woorden' vind ik ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten