donderdag 14 april 2016

Afscheid (2)


'En toch was het een mooi afscheid' appte ik naar mijn collega de avond na de crematie.
We waren allebei geraakt door het eenvoudige kinderversje dat gedraaid werd;  'Ik ga slapen ik ben moe'. Ze zong dit vroeger veel met haar oma.
Was ik de week ervoor nog verward door het snelle overlijden en vroeg ik mezelf af of mijn woorden in de afgelopen maanden wel goed en genoeg waren, het viel weg bij de klanken van het lied terwijl de tranen over m'n wangen biggelden.
'Schoon mijn zonden vele zijn, maak om Jezus' wil mij rein'
Ook voor u!

En nu is het maar vreemd stil, al een aantal keer bedacht ik me dat ik op bezoek kon gaan. Steeds als ik langs het verpleeghuis loop kijk ik vanzelf even omhoog naar het raam van haar kamer. De kokmeeuw die ze dagelijks een stukje brood gaf vloog over...


                 





                                               

1 opmerking: