donderdag 4 februari 2016

Great is Thy faithfullness

Pas lazen we aan tafel een stukje uit het boekje voor jonge meiden van Elizabeth George.
Als tip gaf zij mee om Bijbelteksten op briefjes te schrijven, deze mee te nemen en gedurende de dag af en toe te lezen.
Als het leven even niet onbezorgd is, als je teleurgesteld bent of als boosheid of onzekerheid overheerst.
God geeft dan zulke mooie beloftes in Zijn woord.

Maar wat is het moeilijk om juist in zulke situaties te vertrouwen op God.

Toen ik zo'n drie weken geleden de mail op m'n werk opende zou ik de moed zo opgegeven kunnen hebben.
Ik koos er voor om dat toch niet te doen en het van God te verwachten.
Later die avond hielp ik een mevrouw naar bed en uit haar radio klonk het lied 'Groot is Uw trouw o Heer.'
Ik werd er echt door bemoedigd.


Maar de dagen daarna was het ook moeilijk, willen vertrouwen dat God het beste geeft maar weten dat het ook een einde kon zijn van een fijne baan.
Ik piekerde toch heel wat af.

Gedurende die week las ik psalm 139, waarin je leest dat God zo dichtbij is.
'U sluit mij van achteren en van voren, waar kan ik Uw aangezicht ontvluchten, al steeg ik naar de hemel of al bedde ik mij in de hel, U bent daar.
Nam ik vleugels, woonde ik aan het einde van de zee, ik ontkom er niet aan of U bent daar'.

Je zou het ook anders kunnen lezen; blijf je piekeren, wil je alles in eigen hand houden, doe je ijverig je best; God zal het doen! Hij weet wat goed is voor jou, voor je gezin, maar ook voor je gezondheid, voor je kind, wat betreft je plannen, je toekomst...Hij zal het doen!


Wat betreft het mailtje besloot ik bij wijze van laatste poging wat betreft mijn wensen er een terug te sturen.
Zou het op niets uitlopen dan zou ik er mee stoppen hadden D en ik bedacht. 
Het is al anderhalf jaar onrustig en onzeker geweest op m'n werk.
Wat ons als collega's overeind hielp was de goede sfeer onder elkaar.

Toch had ik vrede over wat de uitkomst zou worden.

En de uitkomst was beter dan we verwacht hadden!
Ik moet wel afscheid nemen, ik zal op een andere etage en in een ander team gaan werken.
Maar ben vooral erg dankbaar hoe het nu zal worden!


Niet altijd lopen de dingen zoals wij dat graag willen, want wat zijn er zorgen en is er een lijden, ziekte en pijn.
Daar is iets als een baan niet mee te vergelijken...
Zelfs het leven met Christus, zo hoorde ik laatst, lijkt soms alleen te gaan om hoe te leven.
Misschien wel een goed en zorgeloos leven.
Maar als je in de handen van Jezus bent,zo ging de spreker verder, moet je weten dat niets je kan scheiden van Hem!

4 opmerkingen:

  1. Mooi stukje!
    Alledrie de keren dat A. zn baan verloor raakte ik in paniek zoals je weet :-)
    Maar ook alle keren is hij beter terecht gekomen dan we ooit konden denken.
    Betere werktijden zodat hij meer thuis kon zijn, fijnere collega's enz..
    Zelf hebben we vaak een idee hoe het zou moeten gaan, maar gelukkig is onze weg al uitgestippeld :-)
    'Als God een deur sluit,opent hij een venster'.
    Ik hoop dat je het leuk gaat krijgen op je nieuwe afdeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. altijd vervelend zulke situaties. Fijn dat het voor jou goed uitpakt zo! Ik geloof dat er een plan is. Niet ons plan, maar Zijn plan. Hoe onbegrijpelijk soms ook. Gelukkig maar..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn! Zal wel weer even wennen zijn, maar heerlijk dat je er kunt blijven! Ik dank met je mee:)

    BeantwoordenVerwijderen