De dag van de kleine dingen

Op de facebookgroep 'Christenvrouwen in Rotterdam'  won ik vorige maand bij een 'give away' het dagboek Ontroerend dichtbij.
De eerste 20 dagen zijn door een vriendin geschreven en zijn zo mooi!
Het stukje van vandaag is bemoedigend en wil ik graag delen.
Ik heb natuurlijk wel even om toestemming gevraagd ;) 
De dagtekst komt uit Zacharia 4:10a
Want wie veracht de dag van de kleine dingen(...)?


Elke dag is even belangrijk in de ogen van God. Dagen waarin ik de gemeente kon dienen met de mij gegeven gaven en talenten,waarin ik veel gedaan heb,misschien voor mijn gevoel heel dicht bij God leefde. Maar ook de dagen waarin het niet lekker liep,ik mezelf in de weg liep,God kwijt was en er niks uit mijn handen kwam.
Elke dag is even belangrijk voor God.Omdat Hij elke dag bezig is om ons te vormen, vaak in stilte, ongemerkt.
De dag dat ik werd verwekt, de dag dat ik werd geboren, de dag van mijn sterven en al die dagen daar tussenin, daarvoor en daarna is God bezig Zijn plan uit te voeren. De dagen waarop ik daar een glimp van op mag vangen en de dagen waarop ik daar niets van zie.
God kijkt anders naar ons leven dan we zelf doen. Dwars door alles heen ziet Hij het machtige werk van Zijn Geest. Hij wil ons leren ons te verheugen in het feit dat het niet door onze kracht en ook niet door geweld zal gebeuren, maar dat Gods huis gebouwd wordt door de kracht van de Heilige Geest.
 

Bemoediging: Niet door kracht en niet door geweld, maar door Mijn Geest zegt de Heere van de legermachten. Ook vandaag! 


Reacties

Een reactie posten

Populaire berichten