Mueslirepen

Afgelopen zaterdag had ik een leuke kookworkshop met een aantal vrouwen uit onze gemeente.
Naast dat het heel gezellig was was het ook erg lekker.
De workshop was bedoeld om meer te weten te komen over koken zonder E-nummers.
Zelf kook ik ook zonder pakjes en zakjes en dat klinkt altijd wat ingewikkelder dan dat het daadwerkelijk is.
Op een gegeven moment heb je gewoon een aantal lekkere recepten verzameld die je regelmatig zal gebruiken.
Ik zal hier de komende tijd af en toe een recept plaatsen.

Een van de vrouwen vertelde dat ze gestopt was met het meenemen van mueslirepen naar haar werk omdat ze oa vol suiker zitten.
Ze wilde graag het recept hebben van de mueslirepen die ik op dit moment wel wekelijks bak.
Het recept is heel makkelijk en zo gemaakt, bij deze het recept:

-Meng 125g havervlokken met 40g geraspte kokos.
-Smelt in een pannetje 75g kokosolie met 60g honing.
-Weeg in totaal 60g hazelnoten,rozijnen,cranberry's,chiazaad (of wat je er ook  maar in wilt stoppen) af.
-Meng nu alles door elkaar en doe het in een met bakpapier beklede vorm van ong 20 bij 15 cm.
-Goed aandrukken en bak het 30 min op 180gr.

Ze mogen best een beetje een bruin kleurtje hebben, dan zijn ze wat knapperig.
Na het afkoelen kan je er wat gesmolten pure chocola met een vork over gieten.
Na het afkoelen zijn ze nog wat brokkelig, maar de volgende dag zijn ze goed snijdbaar.






Reacties

  1. heerlijk, wij maken ze ook regelmatig zelf. dan wel met honing ipv kokosolie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn lekker ja!
    Maar ik heb ze nu een paar x gemaakt en ben ze eigenlijk al zat..dus elke week moet ik er toch niet aan denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten