dinsdag 15 december 2015

All is calm, all is bright


Ook bij ons thuis is het wat drukker dan gewoonlijk rond kerst, al zijn er geen kerstuitvoeringen meer en hoeven we geen gasten te ontvangen met kerst maar mogen we heerlijk aanschuiven.
De weken voor kerst wordt er door man en dochter muziek geoefend voor de kerstdienst, en dat is gezellig om aan te horen, ik geniet van de kerstliederen die door het huis klinken.

Ik wil er voor waken dat het een kerstdrukte gaat worden en we voorbij lopen aan datgene waar het echt om draait.
We hebben de adventskalender van vorig jaar weer gebruikt, ik vind dit net een mooie voor met name onze jongste. Ze is niet meer zo van het knutselen en opdrachten doen.
We lezen na het eten de Bijbelgedeeltes op de kaartjes. Vorig jaar had ik er een pot chocolaatjes naast staan, dit jaar niet en die missen ze nog niet ;)


Onderstaand filmpje kwam ik tegen, goed om ons af te vragen hoe Jezus naar ons kijkt naar hoe wij Hem verwachten.



Een mooie adventstijd toegewenst!
   

4 opmerkingen:

  1. Dat is idd een gevaar, dat je door de kerstdrukte voorbijgaat aan waar het werkelijk om draait. Hier verder ook een rustige advent. Het enige "spannende" zijn de kerstontbijtjes op de PSZ. En ik vind het ook wel fijn zo, om niet mee te doen met de kerst "gekte".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk, ik ben benieuwd hoe je de bijbelteksten gekozen hebt op de kalender. Hier een dochter die mag zingen met kerst in de kerk, er wordt ook veel geoefend. Vind ik ook zo fijn om te horen. De drukte is hier inmiddels over, nu genieten van de gezelligheid en bewust zijn van het mooie feest! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het waren kant en klare kaartjes ;)
      Leuk dat je dochter zingt! Fijne dagen!

      Verwijderen
  3. wat leuk, ik ben benieuwd hoe je de bijbelteksten gekozen hebt op de kalender. Hier een dochter die mag zingen met kerst in de kerk, er wordt ook veel geoefend. Vind ik ook zo fijn om te horen. De drukte is hier inmiddels over, nu genieten van de gezelligheid en bewust zijn van het mooie feest! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen