Homemade granola

Hier een recept voor zelfgemaakte granola.
Ik eet het zelf graag als ik trek heb en het (nog) geen etenstijd is, of na een avond werken bijvoorbeeld.



Dit heb je nodig voor een weckpot vol:

150g havervlokken
50g hazelnoten
50g walnoten
2 eetl  chiazaad
50g zonnebloempitten.

De noten breek je in stukjes en alle bovenstaande ingrediƫnten meng je door elkaar.
Dit spreid je uit op de bakplaat.
Meng 3 eetlepels honing met 2 eetlepels warm water en giet dit over het mengsel.

Zet de bakplaat 15 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden.
Tussendoor een keer omscheppen.
Laat afkoelen en roer met een vork wat los.

Nu kun je de granola verder afmaken.
Ik deed het volgende erdoor:

50g cranberry's
50g rozijnen
50g gedroogde en in stukjes gesneden abrikozen/appels
20g geraspte kokos.

Maar je kan er natuurlijk van alles door doen wat je lekker lijkt, cacao, ander gedroogd fruit, kaneel enz.

Lekker in de (Griekse) yoghurt!




Reacties

  1. Heerlijk! Ik maak de variant van Smakelijck altijd en die lijkt wel erg op de jouwe. Is inderdaad erg lekker en gezond nog ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die ken ik niet, dit is een mengseltje van allerlei recepten :) inderdaad lekker en gezond!

      Verwijderen
  2. Ik mis wat blogs zie ik :-)
    Maar klinkt lekker..ga t ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten