donderdag 29 oktober 2015

Samen-tijd (2)

' He mam, we moeten nodig weer eens klimmen!'
'Ja, je hebt belooft dat we dat in de herfstvakantie gaan doen' vulde de ander aan.
Oef...dat klimmen ja!
Ik herinner me nog de eerste keer, en ook de dag erna, enorme spierpijn!
Maar het was wel leuk!
Niet naar beneden kijken, want hoog was het! Slingerende netten, de meneer van het klimbos met z'n aanstekelijke lach waardoor wij weer moesten lachen en daarom niet verder konden, al bungelend in een net :) Elkaar aanmoedigen, twijfelen of ik mezelf niet naar beneden zou laten halen met die aantrekkelijke lange ladders die hier en daar tegen een boom stonden.
De zip-lines waren het leukst; langs een staalkabel naar het volgende obstakel zoeven.

Dus we gingen weer, het is haast een traditie geworden.
Ik voelde me best wel een beetje stoer want de moeders die er waren bleven allemaal op de grond.
Hier en daar wisten we al welke trucjes we moesten gebruiken om van A naar B te komen.
Twee uur later stonden we weer op de grond, alle vier hadden we het gered, knap van de jongste met haar toch nog wel korte benen! we waren vies en modderig, maar dat gaf niet, dit is een van onze favoriete activiteiten om met z'n viertjes te doen!
Wat voor activiteiten doen jullie met de kinderen?


4 opmerkingen:

  1. Ow, wat leuk! Als onze kinderen straks wat groter zijn wil ik dat ook graag gaan doen. Het lijkt me zo ontzettend leuk. Man zal het misschien iets minder leuk vinden met z'n hoogtevrees....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf zeg! Je bent een held!!:)
    Nog nooit gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja heel gaaf, oudste heeft het met schoolkamp gedaan en wil ook nog wel een keer! Stoer van je, lijkt mij ook wel leuk hoor. Zulke dingen zou ik eens op een lijstje moeten zetten, want vaak vergeten we ze en doen we in de vakantie niet echt speciale dingen. We zijn wel een dagje naar Madurodam geweest omdat de jongste daar nog nooit geweest was.. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn familie had ook iets dergelijks gedaan in Frankrijk, 10 meter boven de grond springen van boom naar boom zonder je vast te kunnen houden en allemaal ook van die enge dingen. Brrrr! Ik weet niet of ik 't zou doen hoor. Stoer jij!

    BeantwoordenVerwijderen