zaterdag 25 juli 2015

Tweede vakantieweek

De tweede vakantieweek is ook weer om!
Elke dag hebben we wel iets gedaan.
In de ochtend deden we een klusje in huis en daarna gingen we wat doen.
We zijn wezen lasergamen en zwemmen en voor de rest wat kleine dingetjes zoals speurtochten en ijs eten.
Er staan nu 9 stempels in het vakantiepaspoort! Nog 1 te gaan en we kunnen naar Blijdorp :)
            


De meiden moesten ook helpen in huis, dat vind ik nog wel een lastig iets, ik doe het liever zelf;)
Maar toch is het goed als ze ook helpen, vrijdag hebben ze hun eigen kamer lekker opgeruimd en gesopt.
We hebben vast wat inkopen voor de vakantie gedaan en verder ben ik druk aan het haken voor de caravan, leuk karweitje; vooral met dit weer! Ik zal volgende week een paar foto's plaatsen.

Verder zijn we twee keer in de moestuin geweest om het weer onkruid-vrij te krijgen.
De radijs kon er uit, de laatste radijsjes hebben we gegeten.
Verder heb ik de AH moestuintjes er uit gehaald, die deden op de prei na bijna niets.
De eerste uien en gele bonen konden er ook uit. Van de laatste ga ik volgende week eens een Roemeens soepje koken. :)
Ook hebben we de laatste zaadjes gezaaid, oa spinazie en boerenkool.



 
De eerste aardappels laten zich zien.
De zonnebloem is nu groter dan kleine
D :)


In m'n vorige post schreef ik over het dagboek van Corrie te Boom wat ik wilde verloten.
Ook buiten de blog om kreeg ik de vraag om mee te doen. Ik heb de namen op briefjes geschreven en (zoals het geloof ik hoort in blogland;)) er 1 laten trekken door m'n jongste dochter.
Het boek gaat naar T.K.


6 opmerkingen:

  1. Wat klinkt dat allemaal gezellig! Dat haken, ik moet het ook echt oppakken. Het komt er steeds niet van. En moestuintje lijkt me ook zo leuk.. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch eens proberen als je meisjes liggen, het is een ontspannen klusje! En het moestuintje net zo. Je zou al in je achtertuin kunnen beginnen! ;)

      Verwijderen
  2. Leuk om jou moestuinschatten te zien :) Zou boerenkool ook in een pot kunnen, om te kweken? Eigenlijk ziet jouw vakantie er een beetje uit als bij ons. Gezellig! Ik ben nieuwsgierig naar je haakwerkje.

    Ik ben van plan om uiltjes te breien. Deze week mee beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet het niet aritha, het worden natuurlijk grote planten, maar je zou het kunnen proberen! Leuk uiltjes! Ik probeer vandaag even foto's te plaatsen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me leuk om na de vakantie een pocket letter te doen. toppie

    BeantwoordenVerwijderen