vrijdag 17 juli 2015

Rustig vakantieweekje

De eerste vakantieweek zit er bijna op.
Het was maar een stil weekje met alleen de oudste thuis.
En ook zij sprak af met vriendinnen en ging logeren.
We zaten saampjes aan tafel, ik kookte iets lekkers wat ik normaal met de kinderen thuis niet zou koken.
De tweede avond besloten we om in Hotel New York te eten. Dat vind ik altijd een leuk restaurant.
Toen we net in Rotterdam woonden werd ik 'ontvoerd' door de vrouwen van onze homegroup om er een high-tea te doen. Vorig jaar at ik er met m'n zussen.D. Gaat er weleens wat drinken als hij alleen is met een van de meiden.
En nu samen; we keken uit op het het water waar de watertaxi's af en aan voeren, een leuk plekje is het rond de Erasmusbrug.

                                     

's avonds appte ik nog even met de jongste, ze hebben het erg leuk in Noord-Holland,alleen  jammer van de regen deze week. Gelukkig knapt het nu wat op en hebben ze nog een paar zonnige dagen.
Vandaag is ze een dag met de boot naar Texel, laat ze maar genieten. 
Ik hoop dat ze volgende week dr draai weer kan vinden als alles weer 'gewoon' is. Al zullen we wel proberen om in twee weken tijd de 10 stempels in het vakantiepaspoort te krijgen, dus vervelen zal er niet veel bij zijn ;)
Ik zal blij zijn als we weer met z'n viertjes zijn.
Ik geniet ook van het alleen zijn, want eerlijk; het was lekker om alleen wakker te worden en te ontbijten.
Maar op de een of andere manier gaan m'n gedachten ook met me aan de haal.
M'n afgelopen werkdag was best pittig, de werkdruk is heel erg hoog maar ook nam ik weer afscheid van een bewoner die gaat verhuizen.
Een man die altijd vol is over Jezus en die dat niet onder stoelen of banken steekt :) Al het personeel, christen of niet vertelde hij over God. Wat zullen we hem missen!
Ik verzorgde een mw. Van 98 jaar waar het al een poosje niet goed mee ging. We besloten haar op bed te laten die ochtend. Ze pakte steeds m'n hand en vroeg me om nog een poosje te blijven, ze bad onverstaanbare woorden.
Toen we de deur achter ons dicht trokken zei ik tegen m'n collega; 'dit is denk ik het begin van het eind'. Twee dagen later is ze al overleden. Dit maken we natuurlijk heel vaak mee, maar het blijft altijd een apart iets; de laatste levensfase.

De afgelopen dagen ging ik ook nog naar wat kringloopwinkels. Heerlijk vind ik dat, en helemaal als ik iets moois tegen kom :)
Zo is D. al heel lang op zoek naar gordijnen, geen gordijnen die je even bij een bekende woonwinkel koopt, maar dikke rode velours oma-gordijnen. Ja echt! Hij is al heel lang op zoek naar deze gordijnen, maar altijd waren ze te kort of was er maar 1 van maar nu zag ik ze eindelijk liggen! Er lagen er wel 3, dus ik dacht die liggen er over n uurtje als D uit zijn werk komt ook nog wel, niet dus want toen we samen gingen waren er twee verkocht :( Gisteren ging ik naar een andere kringloop en wat vond ik daar? Juist, de gordijnen!  Voor de helftvan de prijs en nog mooier rood dan die van de dag ervoor :) D. is er helemaal blij mee.
Gelukkig zijn ze niet voor in de woonkamer maar voor in zijn muziekkamertje. Deze heeft hij ingericht in een ouderwetse stijl. We namen al heel wat kringloopvondsten voor dit kamertje mee.En het is er nog gezellig ook! :) 
In het kamertje wordt heel wat gespeeld en geoefend, E. zit er het meest! Als ze huiswerk maakt hoor ik ze tussendoor de trap af rennen om even op de piano te spelen en in de vakantie is ze er helemaal vaak te vinden.
                                                 



                         

In de kringloopwinkel kwam ik ook deze twee dagboeken tegen, ik werd er helemaal blij van en nam ze mee. Het zijn mooie korte dagboekstukjes van Corrie ten Boom. ' Leven in vreugde' ligt al naast m'n bed maar ik kon het boek voor 1,- echt niet laten liggen :) 
Wie wil hem hebben? Ik zal het boek eerlijk verloten :)
                                                                              


E. en ik gingen vandaag even naar t centrum voor haar laatste schoolspullen. 
Ze kocht effen kaftpapier en schriften en pimpte ze met washitape,krasplaatjes en etiketten. 
Het ziet er leuk uit!
                                                                               




3 opmerkingen:

  1. Haha moet nodig dat kamertje weer eens zien.. té leuk :-)
    Die hoge werkdruk is overal t zelfde..niet.leuk! En zulke dingen maak je idd vaker mee op je werk...en hoe moeilijk dat soms is..toch vind ik dat altijd mooi..op het laatst kun je veel voor iemand.betekenen door er alleen maar naast te zitten..!

    Mooi dagboek van corrie ten Boom,ik heb deze al maar ik zoek altijd naar andere boeken van haar maar vind ze nooit bij de kringloop.
    Las net nog een.stukje uit ' leven in vreugde'.
    Mooi en bemoedigend!

    En erg leuk kaftpapier!!Misschien kom ik vlg week nog wel n x metA en J als t uitkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig blogje!! Vandaag ben ik een dagje alleen, nou ja, vanaf 1 uur, ga ik even heel erg van genieten!:)
    Kringlopen is leuker dan hardlopen, vind je niet?:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, waarschijnlijk woon ik niet zo heel ver van je vandaan, te lezen aan je blog.
    Mocht je dat boekje nog hebben van Corrie ten Boom, dan ben ik wel geïnteresseerd. Gezellige blog heb je. Werkse nog! groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen