vrijdag 19 juni 2015

In en rond het huis(houden)

normaal gesproken heb ik een beetje een vast ritme voor het huishouden.
Op maandag werk ik altijd dus dinsdag ruim ik op, doe ik de was enz.
Op donderdag maak ik boven schoon en op vrijdag beneden.
Verder hou ik het altijd goed bij door altijd maar op te ruimen :)
Ik hou er niet van als spullen rondslingeren.
We hebben een heel goed huwelijk en nooit woorden over uitgaven, taakverdeling enz maar wel over 'opruimen' :)
En als er iets kwijt is dan heeft mama het natuurlijk 'opgeruimd' :(
                                                                         

Woensdag had ik een extra klusje, ik verfde de deurpost en het raamkozijn(tje) in de keuken, en ik was op dreef want verfde gelijk maar de ombouw van de radiator en de plinten mee. Het is er weer netjes. 
En op dreef was ik; hebben jullie dat ook weleens?
Dan erger ik me aan de binnenkant van een keukenkastje en haal ik alles er uit en boen het lekker uit.
Ik besloot om ook nog even in de tuin te gaan zitten, het was ook zulk mooi weer.
Maar ik zat net goed en wel met koffie en ging ook in de tuin weer aan de slag.
 Ik kocht pas een rozenboompje en vind 'm zo mooi!
                                                                     
                                                                   

Elke dag plukken we nu aardbeien.
 Verder was de jongste afgelopen dinsdag vrij. We besloten er een gezellig dagje van te maken.
We gingen met de trein naar Dordrecht, wat een mooi stadje is dat toch!
                                                                             

Gisteren kwam er trouwens weer weinig uit m'n handen, hebben jullie dat ook weleens?
Op m'n werk is er van alles aan de hand.
Vanmiddag hebben we een overleg, ik ben heel benieuwd wat dit gaat worden.
Steeds meer neem ik m'n hoofd een beetje afscheid van deze baan.
Het was er heerlijk werken, er werd rekening gehouden met collega's met kinderen, maar helaas lijkt dit voorbij te gaan.
Ik vind het ook zo sneu voor de zorgvragers; we hebben nu nog minder tijd voor hen.

Morgen hebben we zussendag, we gaan een dagje naar Den haag.
Ik heb 4 zussen en een schoonzus en ieder jaar hebben we in juni een zussendag.
Om de beurt zorgen we voor een programma.
Hopelijk werkt het weer een beetje mee!

D. gaat morgen laminaat in de badkamer leggen. We hebben de badkamer eind vorig jaar verbouwd maar door deze verbouwing heeft hij een tennisarm en een knieblessure opgelopen. Nu gaat het gelukkig weer goed en kan hij de vloer gaan doen, heerlijk als het af is!

Verder heb ik wat bollen haakkatoen gehaald, ik haakte afgelopen januari een kleedje voor over E haar bed. Van deze kleuren wordt ik echt zo vrolijk :)
In huis houd ik meer van natuurtinten maar voor in de caravan wil ik in deze kleuren het een en ander aan assecoires gaan maken, vakantie is ten slotte een feestje :)
                                                                         
               

4 opmerkingen:

  1. Zo leuk!! Je hele blog:)
    Vanochtend was ik ook eens op dreef, wilde de koelkast schoonmaken, vloer dweilen, badkamer boenen en boodschappen doen. Ik had er twee uur de tijd voor, dus voor alles een half uur;) Ik hield nog tijd over, dus heb ik ook nog een telefoontje kunnen plegen en een cadeautje voor m'n achterbuurmeisje kunnen kopen. Geeft zo'n voldaan gevoel he, als je lekker bezig bent, vooral daarna;)! Fijn weekend!
    Naar trouwens, dat het zo gaat op je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oja ik ken t.. ik bedenk dat ik de gangmuur in een andere kleur wil, en diezelfde middag is t klaar ;-)
    Leuke foto's,Dordrecht lijkt wel wat op Haarlem!
    Ik hoop morgen ook op mooi weer, maar dat wist je al haha!
    Het zal vast gezellig worden ;-) Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je genomineerd voor een Award op mijn laatste post van mijn Engelse blog. Je kunt de vragen beantwoorden in het Hollands op je eigen blog en hem doorgeven. http://shininglikestarsdutch.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen