Het tuinseizoen is weer begonnen!

Voor het derde jaar hebben we weer een moestuin.
Het is er echt een heerlijk plekje om zijn.
Je waant je even niet in de stad; ook al heb ik er helemaal geen problemen mee dat ik in de stad woon :)
Er zijn zoveel mooie plekjes in de stad en daar is het tuinencomplex er een van.
Het eerste jaar hadden we een tuin; nee, wel drie tuinen met drie gezinnen, veel te veel maar het was wel erg leuk.
We gingen er regelmatig picknicken, de kinderen konden er lekker spelen.
Nu hebben we voor het tweede jaar een eigen tuin, alleen heeft onze buurvrouw een klein strookje aan de zijkant van de tuin. Meerdere gezinnen uit de kerk hebben er ook een moestuin,we eten er regelmatig met elkaar en hopen zo ook contacten met de andere tuinders/buurtbewoners te hebben.
Vanmorgen kreeg ik van de buurvrouw 50 AH moestuintjes over de schutting, eens kijken wat we daar mee gaan doen, ik denk dat we het allemaal niet kunnen gebruiken.
We zijn trouwens niet heel fanatiek, we proberen het goed bij te houden en wat lukt is leuk!
Ik heb wel al veel voorgezaaid, de jongste vind het vooral heel leuk; ze kijkt steeds of er al wat opkomt :) het is voor kinderen ook echt wel heel leuk om te zien hoe alles groeit en bloeit en ze het zelf kunnen oogsten en opeten!

                             
Gisteren hebben we de tuin omgespit en bemest.
We hebben ook alvast wat gezaaid en gepoot.

Mooie bomen in bloei!

Reacties

  1. Leuk hoor..en.wat een mooie boom!
    Je potten kunnen weer rechtsomkeert..al onze 22 moestuintjes zijn morsdood :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O echt? Hier doen ze het ook niet zo goed. Wil je een nieuwe kans? Heb er genoeg staan :)

      Verwijderen
  2. Heerlijk, heb er ook echt zin in, maar weet niet zo goed wanneer...:) Ik denk dat ik morgenmiddag maar ga, of het nou regent of niet (denk ik he?!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is wel fanatiek; of het nu regent of niet! :) succes!

      Verwijderen
  3. Lijkt me gezellig, zo met z'n allen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten