Brood

We bakken al een poos ons eigen brood.
Dat klinkt als veel werk maar dat is het zeker niet.
We eten met z'n viertjes alleen tijdens de lunch brood.
Meel halen we bij de molen, ik haalde de laatste keer 4 pakken tegelijk, dat beviel wel.



We hebben een broodbakmachine; 's avonds stoppen we alle ingrediënten in de machine die 's nachts het werk doet. Het harde piepje van de machine heeft D. op de een of andere manier omgezet tot
een heel zacht piepje zodat we niet wakker worden.
En dan die heerlijke geur als je smorgens beneden komt...

We hebben gekozen voor speltbrood, gewoon omdat die het gezondst is :)
Het was even puzzelen met de verhoudingen van de ingrediënten tot we een goed recept hadden, nu is het precies goed; ik doe er ook een handvol zonnebloempitten door.




Ook heb ik een recept samengesteld voor een mueslibrood; even naar de ingrediënten in de supermarkt gekeken en de verhoudingen van een krentenbrood aangehouden.
Er gaan oa hazelnoten, havermout, stukjes gedroogde appel en abrikoos door.




Lekker bij de koffie! 


Reacties

  1. Hmm dat bovenste brood ziet er echt heerlijk uit :-)
    Wie weet ga ik er ooit ook nog eens aan beginnen..maar je moet het echt dezelfde dag eten toch!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is ook heerlijk! 😊
    Inderdaad dezelfde dag eten en anders in de vriezer, dat gaat ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mm, ik kom gauw een bakkie bij je doen hoor!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is goed Lieneke; ontbijten we gezellig hier :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten